Taakveld en toelichting | Verschil | V/N | I/S |
---|---|---|---|
5.1 Sportbeleid en activering | |||
Lasten | 219 | V | |
Er zijn minder kosten voor verenigingsondersteuning gemaakt. Er zijn minder kosten gemaakt voor drukwerk en het sportcafé. De sportcafés werden niet goed bezocht, daarom wordt gezocht naar een andere werkwijze voor het betrekken van verenigingen. | 6 | V | I |
Het project valpreventie is later gestart, omdat regionale afstemming meer tijd in beslag nam. 2024 heeft met name in het teken van voorbereiding gestaan. In de begroting was nog rekening gehouden met de uitvoering van meet- en beweegmomenten en valpreventiecursussen in 2024. | 37 | V | I |
In 2024 ontvingen we voor de uitvoering van doelen uit het GALA van het rijk specifieke middelen via de brede SPUK. We gaven al uitvoering aan diverse onderdelen, waarvoor al dekking aanwezig is via andere posten uit de begroting. | 138 | V | I |
Voor 2024 deden we de aanname dat de eigenaren en exploitanten van het zwembad met verschillende scenario's zouden komen ter vervanging van het huidige zwembad. We hadden budget begroot voor het inzetten van externe expertise voor de beoordeling van deze scenario's. Er werd een beperkt uitgewerkt scenario aangeleverd, waardoor er minder inzet nodig was. | 29 | V | I |
Overige verschillen | 9 | V | I |
Baten | 44 | V | |
Specifieke uitkering (SPUK) GALA: er mag niet meer besteding verantwoord worden dan aan specifieke uitkering ontvangen is. Het meerdere komt ten laste van de gemeentebegroting, maar kan gesaldeerd worden met het voordeel van € 138.000 bij de lasten. | -35 | N | I |
Specifieke uitkering (SPUK) Stimulering sport: in 2024 een hogere uitkering ontvangen dan begroot. Structureel wordt een vast bedrag begroot. Jaarlijks wordt (achteraf) een afwijkend bedrag toegekend op basis van de definitieve Sisa-verantwoording over het betreffende jaar. | 79 | V | I |